True Blood

Îmi amintesc cum anul trecut, prin ianuarie, mergând la Carrefour, ajunsă la standul de cărţi, un anume volum mi-a atras atenţia- “Morţi până la apus” (“Dead until dark”), scris de Charlaine Harris. L-am cumpărat şi l-am citit pe nerăsuflate.
tru-blood-001
La două săptămâni mai târziu, în acelaşi loc, am găsit a treia carte a seriei- “Clubul morţilor” (“Club dead”), cea de-a doua fiind “Moartea la Dallas”. Apoi, pe cea de-a patra şi ultima apărută la noi până acum, “Moartă pentru toţi” (“Dead of the world”) am comandat-o pe internet.
tru-blood-002
tru-blood-003
Poate vă întrebaţi ce e cu atâta moarte? Răspunsul vine imediat: este o serie de cărţi despre vampiri. Mă rog, nu e numai despre aceşti dinţoşi, dar voi dezvolta mai încolo puţin.

Trebuie să recunosc însă că nu e vorba de cărţi care să se citească greu, sunt chiar o lectură foarte uşoară, iar povestirea se face la persoana I de către personajul principal, Sookie Stackhouse, tânăra telepată din Bon Temps, Louisiana.

Săptămânile trecute, răsfoind nişte reviste, am citit câte ceva despre filmul Twilight (pe care încă nu l-am văzut :D) şi eram ferm convinsă că este o adaptare a uneia dintre povestirile scriitoarei Harris. Însă cu un search pe yahoo (nu-mi place google-ul :D) am descoperit că nu e aşa. Într-adevăr, filmul este adaptarea unei cărţi, dar o carte diferită de ceea ce citisem eu, şi anume “Amurg”-Stephanie Meyer.
Şi cu un alt search am descoperit că după cărţile lui Charlaine Harris a luat naştere un serial produs de HBO- ‘True Blood’.

Nerăbdătoare, am rugat-o pe Maria să îmi pună pe nişte dvd-uri primul sezon şi aşa, săptămâna trecută am avut ocazia să văd pe un ecran mare ceea ce citisem în urmă cu un an.
În lumea imaginară a romanelor şi a serialului, vampirii, fiinţele metamorfice şi vârcolacii sunt la ordinea zileicapitolului/episodului. Astfel că, vampirul Bill, noul vecin de dincolo de cimitir al lui Sookie :D, încearcă să se integreze şi să fie acceptat de locuitorii micuţului oraş.

Este prezentată o lume în care aceşti ‘morţi’ puteau consuma sânge sintetic, numit ‘Tru Blood’ (asta dacă nu cumva preferau o masă ceva mai… autentică), o lume în care vampirii puteau deveni vânat, sângele lor, cu proprietăţi vindecătoare şi afrodisiace provocând dependenţă.
Iar Bill (Stephen Moyer), un vampir singuratic şi îmi permit eu să spun- frumos rău (Găbiţa şi Anca pot confirma :D), nobil şi cât se poate de uman, obişnuia să consume această invenţie a japonezilor, sângele sintetic. Reîntors în Bon Temps, oraşul în care locuise cândva cu familia sa, el o întâlneşte pe Sookie (Anna Paquin), o chelneriţă telepată. Povestea lor de dragoste va prinde rădăcini pe parcurs, dar nu are rost să încep eu acum să fac rezumate.

Trebuie să specific însă că nu sunt chiar rare scenele ‘pentru adulţi’ din serial :D, iar protagonistul a majoritatea este Jason Stackhouse, fratele lui Sookie, după parerea mea un personaj haios de fraier.
Nu ştiu dacă v-ar tenta să urmăriţi serialul, dar mie mi-au plăcut cărţile (3 din cele 8 apărute în SUA) şi chiar şi primul sezon al adaptării romanelor. Pot spune că abia aştept sezonul 2.
Suspans, s.f., dragoste, oumor. Merită încercat. 🙂
Ba mai mult, de vineri (6 februarie), serialul este difuzat şi pe HBO, la noi. Nu prinzi HBO? Păi hai să-ţi mai zic ceva: Intri aici, instalezi un progrămel şi gata. Poţi vedea multe, multe canale Tv direct de pe calculator(inclusiv HBO), fără alte cabluri, modem-uri sau bani în plus. 🙂
Enjoy.
trueblood2

27 de gânduri despre “True Blood

  1. din ce am auzit twilight este un film despre un vampir vegetarian daca nu ma insel:))). poate ma voi uita si eu la true blood dar la vara cand voi avea timp ca acum deja ma uit la 10 seriale:)):*

    Apreciază

  2. am auzit si eu deTwilight. sincer mi se pare o mare porcarie mult prea mult romantism pt un film cu vampiri . cei care poate nau vazut filme cu adevarat bune la viata lor(cateva mici ex:V for vendetta ,hellboy si lista continua) sar putea sa zica „mama ce film bun e Twilight esti fraier daca spui ca e porcarie”. pe cand true blood e un serial tare chiar daca are acele scene poate putin „boring”…. cat despre bill compton(stephen moyer) nam ce sa comentez super actor super dragut…..:P

    Apreciază

  3. poftim cultura:” nu ma uit la seriale , este stupide „gabriele invata sa vb romana cum trb si dupa asta sa comentezi serialul…ps:daca esti manelar prost normal ca te utiti numai la „statica”.Mie mi s-a parut un film destul twilight.Si in legatura cu romantismul ,cred ca asta e esenta filmului…iubirea dintre un vampir si un om normal…;)

    Apreciază

  4. pai..am citit si 2 carti din sria twilight si 4 carti din seria vampiri sudului.De obicei daca ti-a placut o serie nu are cum sa nu-ti placa si cealalta,insa fiecare cu gusturile lui.Vi le recomand pe amandoua 😀 have fun,deoarece au si parti pline de suspans insa au si parti de aiuriti.:))

    Apreciază

  5. lavy, si eu tocmai am terminat ieri Luna Noua, din seria Amurg. 🙂 Iar din seria vampirii sudului am citit doar 3 din cele 4 aparute in Romania.Am ratat-o pe a 2-a („Moartea la Dallas”) 🙂 Insa stiai ca in State se va lansa anul aceste, in mai, cea de-a 9-a carte? :love:

    Anyway, imi vor placea intotdeauna cartile cu vampiri.
    Numai bine, Lavy 🙂

    Apreciază

  6. Pentru toti cei interesati de seria „Vampirii Sudului” am o oferta speciala. Recent am castigat primele 4 volume din serie, dar le aveam deja cumparate de un an de zile. Din acest motiv, ofer acest set nou-nout cu cele 4 volume oricui ar fi interesat contra sumei de 100 RON neg., sau, as accepta un schimb cu primele 3 carti din seria Twilight de la Ed. Rao, daca si acestea sunt noi. Cei interesati ma pot contacta pe chaosnecrolyte@yahoo.com

    Apreciază

  7. eu am vazut intai serialul si mi-a placut atat de mult incat mi-am cumparat cartile…primele 5, iar pe restul le-am citit in engleza pe internet

    e super povestea True Blood:D

    Apreciază

  8. @Roxi: Mergi pe blogul Leda si vei afla multe legate de serie si de filme, despre personaje si relatiile viitoare dintre ele. Dupa cate am inteles, se va face si un forum dedicat.

    Apreciază

Lasă un răspuns

