Dependenţe

Suntem slabi şi cedăm uşor în faţa tentaţiilor de toate felurile ce ne străpung vieţile asemena unor săgeţi otrăvitoare, împrăştiind un venin din cauza căruia pierdem noţiunea timpului ori controlul asupra propriei persoane. Iar aceste dependenţe cotidiene încep să devină din ce în ce mai variate…

Dacă până acum ceva timp, atunci când vorbeai despre dependenţe te refereai automat la droguri şi alcool, în prezent, ‘oferta’ s-a mai diversificat. Nu numai că există tineri care fără ţigări nu rezistă, dar există şi tineri dependenţi de jocurile pe calculator; îşi petrec ore în şir, weekend-uri întregi cu ochii aţintiţi asupra monitorului, deconectaţi de lumea în care chiar ar trebui să îşi joace rolul. Încearcă să doboare recorduri, la urma urmei, să fie mai buni, să se întreacă pe ei înşişi, dar de multe ori, puntea de legătură cu realitatea se frânge şi jucătorii vor constata ulterior că au lăsat un alt joc mult mai important şi mai palpitant să le scape printre degete… viaţa.

Tot noi, oamenii, putem fi dependenţi de muncă, de jocurile de noroc, de călătorii, de alte persoane, de propriile telefoane, de muzică… Iar acum realizez că hobby-urile sunt despărţite deseori de dependenţe doar prin linia timidă a simţului măsurii. Spunem că suntem dependenţi de muzică, sport, blogging, shopping… dar nu cumva totul a început ca un hobby în care am investit din ce în ce mai mult timp? Poate că într-adevăr este greu de stabilit momentul de trecere de la hobby, la ‘dependenţă’, dacă o astfel de trecere chiar are loc, dar acum, când există atâtea şi atâtea posibilităţi, cred că ar fi necesar să ne cunoaştem mai bine pe noi înşine, să ştim ceea ce vrem, să ne cunoaştem propriile limite.
cigarette
Care sunt dependenţele mele? Dacă m-ai întreba asta, aş răspunde fără să clipesc: internetul, ciocolata şi cititul. Dar probabil răspunsul ar putea arăta puţin altfel dacă aş sta să ma gândesc mai mult. Acum să dezvolt puţin. 🙂

De la jocuri cu pisici ce sar pe tomberoane, Solitare, Paint şi jocuri stupide pe site-ul unei şampanii pentru copii :)) – asta în perioada marilor descoperiri online :D, la messenger, prieteni.ro, hi5, devi, blog… calculatorul mi-a mâncat întotdeauna mult timp. Nu îmi place lucrul acesta, dar mi se întâmplă, mă simt captivă şi fără puterea de a lupta împotriva sa, pentru că toate acestea au şi părţi pozitive. Contul de pe deviantart şi blogul mă stimulează oarecum- să încerc să fac fotografii frumoase, respectiv să scriu. Şi unde mai pui că datorită lor am cunoscut şi câteva persoane grozave 🙂 . Însă la vară voi reuşi să stau deconectată câteva săptămâni bune şi nu-mi va părea rău. Întâi două săptămâni, timp în care voi fi plecată pe tărâmul iubit de zei 😀 (dar de aici e posibil să vă mai scriu câte ceva), apoi nu ştiu exact cât, timp în care voi fi la ţară, probabil bucurându-mă de perioada ‘no stress’.

Ciocolata. Aici nu am nimic de comentat. Pur şi simplu… îmi place, iar bunicii au avut grijă încă din copilărie să se asigure de succesul acestei mici ‘dependenţe’. 😀

Lectura. Mi-ar plăcea să citesc mult, mult mai mult, dar intervin alţi “mâncători de timp”… Dar eu zic că e bine şi aşa 🙂

Mda. Iar acum nu prea ştiu cum să închei scheletele ăsta de articol. Afară plouă, iar motanul doarme liniştit pe fotoliu. Merg să îmi fac o ciocolată caldă, eventual un cappuccino. 😀 Numai bine.
1133032437chwO1T

8 gânduri despre “Dependenţe

  1. Hmm…si eu sunt dependenta de internet in cea mai mare masura…apoi citit, de care nu mai am timp ca inainte, dar incerc sa-l incadrez in peisaj…apoi coca-cola…kfc, mc, desi la astea cam renunt asa in ultima vreme :-?…ah, si daca tot e vorba de dependente, mi-a venit in minte o melodie pe care, de aseara, o ascult intruna…e veche, stiu, dar aseara mi-am amintit de ea:D „Teasta si Simona-Sunt dependenta”. :X

    Apreciază

  2. citez: „Şi unde mai pui că datorită lor am cunoscut şi câteva persoane grozave” – o-i fi şi eu printre ele? oricum, dacă da sau nu, frumos scris, cred că m-ai stimulat într-un fel, încât să mă simt constrâns să scriu şi eu ceva pe blog, mai las la o parte pentru moment vocabularele perverse şi sictirul pentru unele lucruri şi oameni care ne înconjoară.

    Apreciază

  3. Dependente? Pot spune ca sunt dependent de tigari dar in ultima luna le-am redus si sper ca in curand sa nu fumez nici o tigara. In rest nu stiu 🙂 Sunt dependent de prieteni ceea ce nu e un lucru rau . Fara sa ma gasesc cu ei macar o ora pe zi nu pot sta … 😀

    Apreciază

  4. eu sunt cred ca sunt dependent de tigari. de fapt nu cred ca sunt dependent pentru ca nu am incercat sa ma las pentru ca imi place sa fumez.stau si ma intreb de fapt ce e dependenta? daca faci un lucru cu placere de ce sa se numeasca dependenta? daca cuiva ii place sa fumeze iarba de ce se numeasca dependenta? ce daca faci sex/dragoste/amor cu persoana cu care esti/persoane iubita si iti place se numeste dependenta? sa nu uitam de vicii… 😀

    Apreciază

Lasă un răspuns

