Revin în toamnă

septembrie 2009 130

septembrie 2009 106'

septembrie 2009 125

septembrie 2009 104

septembrie 2009 059

septembrie 2009 093'

septembrie 2009 141''

septembrie 2009 091''

septembrie 2009 159

Revin în toamnă
de Ana Blandiana.

“Revin în toamnă cum revin acasă
Din ţări mai libere şi mai bogate-
Ştiu iarna care vine, ştiu bruma care cade
Şi ceaţa nesfârşită, neînţeleasă.

Dar eu visez amiaza-mbrăţişată
De frigul dimineţii şi al serii,
Ora de miere, galbena zăpadă
Pe care-o ning din crengi învinse merii.

Eu plâng de bucurie în lumina
Nestinsă încă de uriaşe nopţi
Şi-n strugurii zdrobiţi în teasc din vina
De-a fi prea buni, prea dulci, prea copţi.

Eu vin spre frig, deşi de frig mi-e groază
Spre fructul putred care se consumă
În alcoolul limpede-n amiază
Şi tulburat în asfinţit de brumă.

Mi-e frică de-ntuneric şi totuşi vin, şi vin
Din nesfârşite veri strălucitoare,
Unde tânjesc spre fericitul chin
Al boabei ce apune-n vin şi moare.

Orgoliu fraged, dragoste copilăroasă,
Fatală, somnoroasă deminitate.
Revin în toamnă cum revin acasă
Din ţări mai libere şi mai bogate. “

16 gânduri despre “Revin în toamnă

  1. Superbe pozele. Mi-au amintit de primele zile de toamna – ultimele de vacanta – din scoala primara, cand vacantele erau la tara la bunici. Si nu-mi venea sa plec de acolo, era frumos toamna, cu seri lungi, cu pisoi, cu struguri…

    Apreciază

Lasă un răspuns

