Elanul e întotdeauna adolescentin, curajul întotdeauna tânăr.

Numeroase tradiţii, numeroase culturi. Iar multe din ele implică la un momentdat dovedirea curajului bărbătesc. Bărbaţii erau (sau sunt, după caz) nevoiţi să îndure chinuri fizice, să înfrunte animale sălbatice, să vâneze, astfel încercând să îşi dovedească curajul şi înţelepciunea, să îşi câştige o reputaţie. Femeile erau undeva în umbră şi nu prea aveau acces la aceste ritualuri.



Însă eu nu vreau să vorbesc despre curajul ce ţine cont de sexe, nu vreau să mă gândesc la asta. Curajul poate avea cele mai bizare forme şi izvorăşte din noi, este spontan şi uneori ne bagă în bucluc, alteori ne face eroi.
Recunosc, uneori nu am curajul să spun direct anumite lucruri nu prea frumoase unor persoane. Mă tem să nu le rănesc, să le înfurii. Dar dacă scriu despre asta, atunci înseamnă că voi încerca să ‘repar’ ceva… măcar să găsesc un mod mai plăcut de a o face.


Uneori îmi mai lipseşte curajul de a recunoaşte că am greşit. Faţă de mine însămi nu am de ales, recunosc că nu am avut dreptate, că am greşit, că am judecat greşit oamenii, dar întâmpin o oarecare dificultate în a recunoaşte asta în gura mare, aşa… să ştie toţi că sunt o aiurită şi o rea. Dar am curajul de a-mi cere iertare.
Am curajul de a iubi şi de a mă ataşa repede (poate prea repede) de oameni, de amintiri, de locuri… Deşi mai bine nu ar fi fost atât de pronunţat tipul ăsta de curaj.
Am şi nu am curajul de a risca. Am curajul de a mă duce la chimie fără temă şi cu lecţia neînvăţată, dar nu am curajul de a începe o relaţie…(în general vorbind)
Am curajul de a o lua de la capăt în multe situaţii, de a zâmbi. Ştiu, risc să fiu considerată naivă şi fraieră. Dar ce este aşa de rău în a spera şi a mă bucura de părţile bune ale vieţii ce îmi e dată să trăiesc? Asta nu înseamnă că nu observ şi aspectele negative… Am curajul să le ignor, să le tratez cu flit, de parcă ele nici nu ar exista.


Am curajul să îmi fac noi şi noi amintiri, dar nu am curajul să renunţ la cele vechi, deşi unele sunt mai mult sau mai puţin dureroase acrişoare. (dureroase sună puţin siropos)
Am curajul de a recunoaşte valoarea altora, chiar dacă uneori asta mă situează undeva într-o poziţie inferioară.
Am curajul să visez, dar viitorul mă sperie.
Am curajul de a mă încrede în spontaneitate, în reacţii de moment.
Am curajul să fiu eu, să fiu diferită, deşi mulţi m-ar putea considera ‘ciudăţică’. Am curajul să îmi impun propriile idei şi păreri, să mă contrazic, să aberez, să spun tâmpenii, să greşesc.
În general, noi oamenii dăm dovadă de curaj, dar şi de laşitate. Tuturor ni s-a întâmplat să luăm decizii importante, dar să ne împodmolim în nimicuri, să ne lăsăm ‘speriaţi’ de un gest frumos, de un ‘Te iubesc’.


***

“Curajul este arta de a fi singurul care ştie că eşti speriat de moarte.” Harold Wilson
“Curajul nu este, pur şi simplu, una din virtuţi, ci forma pe care o ia fiecare virtute când e pusă la încercare.” C.S. Lewis
“Curajul este aproape o contradicţie în termeni. Înseamnă o dorinţă puternică de a trăi care ia forma disponibilităţii de a muri.” G.K. Chesterton
“Cei cu adevărat curajoşi vorbesc puţin despre curaj. Dar când o fac înseamnă că au neapărat nevoie de el.” – Calomnii mitologice

6 gânduri despre “Elanul e întotdeauna adolescentin, curajul întotdeauna tânăr.

      1. Cei mai multi dintre noi cred in general ca sinucigasul este un om las, dar nu este asa. Iti trebuie o mare doza de curaj pentru a face asta, curaj sa infrunti neantul , nestiutul si poate linistea eterna.

        Apreciază

  1. Lasand la o parte faptul ca nu puteam sa mai citesc postul pentru ca am observat o alrmanta telepatie-amandoua am publicat pos-uri cu repettii in seara asta,”am curaj” si „ascunzi”,lasand la o parte si faptul ca intre ele poate fi gasita ,daca stii cum sa privesti o legatura puternica….esti o curajoasa pentru ca nu „te adaptezi” complet la realitate,pentru ca visezi si ai curajul sa recunosti asta>:D<

    Apreciază

Lasă un răspuns

