Tinereţea e un vagon în alunecare rapidă pe-o pereche de şine, pe-un drum necunoscut… şi te aflii pe plafonul acestui vagon, uneori zgârii cu unghiile metalul rece, nedorind să te pierzi în pustiul şi sălbaticul de pe margini. Tinereţea e un vagon în alunecare rapidă pe plafonul căruia te aflii şi , cu o mobilitate uimitoare, înnăscută, culegi stele… Stelele sunt vise şi dorinţe pe care le-ai avut cândva şi cu care vrei să-ţi decorezi vagonul fad…
Duci cu tine, pe plafonul alunecos şi alte zâmbete şi alte glasuri vii… Se întâmplă însă ca glasurile să dispară în întunericul din spate, căzând, acoperite de tumultul şinelor. Se întâmplă dar ca glasurile să mai şi rămână lângă tine, pe-un vagon vecin sau chiar pe-al tău, întărindu-ţi slăbiciunile, acoperindu-ţi goliciunea şi rănile cu propriul trup, cu propriile braţe îmbrăţişându-te…

13 gânduri despre “

  1. Mie imi place chiar mult cum scrii, dar pe cand scriam lucruri de genul aveam o anumita tristete greu de explicat. Pur si simplu totul era bine,dar cand incepeam sa scriu imi veneau numai ganduri triste si legate de copilarie, uitare..Ma intreb daca si in cazul tau e la fel. Eu una simteam ca acele cuvinte pline de optimism parca nu au o incarcatura la fel de profunda precum o are regretul,sau uitarea, sau iubirea..in forma ei neimplinita.

    Apreciază

    1. Daca spui toate astea, inseamna ca textuletul meu scris azi-noapte, dupa incercarile de a adormi, a ajuns la tine exact asa cum trebuia sa ajunga :). Si asta poate doar sa ma bucure.
      Si da, inteleg ce vrei sa spui si cred ca multe din frumusetile lumii asteia nu ar fi existat fara nostalgia aceasta… Uite ce a spus Cioran:” Într-o lume fără melancolie, privighetorile ar începe să scuipe şi crinii ar deschide un bordel” 🙂

      Apreciază

      1. ce frumos 🙂 Adevarul este ca e bine sa meditam, sa ne facem timp de noi, sa ne amintim cine suntem, sa nu lasam stelele descrise de tine mai sus..sa fada. Astept cu nerabdare urmatoarea postare 🙂

        Apreciază

    1. hei. eu stiam ca sunt corecte formele: vise si visuri. Vise este pluralul termenului atunci cand ne referim la ce visam noi noaptea…stii, produsul imaginatiei involuntare. Iar visuri se refera la aspiratii, dorinte „cu ochii deschisi”. Iar eu m-am referit la a 2-a varianta. 🙂

      Apreciază

  2. Alexa, am calatorit cu acest tren. Culmea a fost ca nu am avut bilet, insa nimeni nu m-a amendat, am platit doar zambetele pe care le aruncam diversilor calatori. Insa a trebuit sa cobor intr-o statie acum si sa iau autobuzul maturitatii…Trebuie sa am grija acum de altcineva, care va depinde de mine in totalitate si pe care trebuie sa-l urc in acelasi tren in cativa ani, de bebele meu… te pup!

    Apreciază

Lasă un răspuns

