1. Când puiul s-a întâlnit cu portocala.

Câțiva dintre cunoscuții mei știu că îmi place să gătesc, ocazional. Unii dintre ei au și gustat din farfuriile pe care am încercat de-a lungul timpului să le fac cât mai gustoase, cel mai adesea improvizând. Poate suna clișeic, dar chiar mă plictisesc să urmez rețete și asta îmi fură plăcerea gătitului. Este, însă, o plăcere să deschid uneori frigiderul, rafturile din bucătărie și să improvizez…

Dar chiar dacă mie nu îmi place să urmez rețete, se întâmplă uneori să îmi placă să le citesc, uneori pentru a găsi idei pe care apoi le combin și recombin sau pentru a înțelege principii de gătire a diverse alimente. În plus, altora le face plăcere să gătească urmând anumiți pași, așa că, în premieră absolută ( 😀 ), lansez primul episod al serialului ’Gusturi călătoare’, cina dintr-o duminică după-amiază,  ’Când puiul s-a întâlnit cu portocala’.

Nu fugiți prematur, deși nu citisem vreo rețetă azi și m-am jucat în libertate, felul de mâncare ce vi-l voi prezenta imediat e de inspirație asiatică și a fost foarte gustos, după cum mi-au garantat sora din dotare și propriile papile gustative! (Nu aș fi scris despre el altfel…)
Să începem…
Totul a durat în jur de o oră, (dar am făcut și poze) iar cantitatea rezultată ar fi potrivită pentru 4-5 persoane cu apetit moderat. 🙂

Am folosit: 

500 g de piept de pui

2 portocale

½ limetă

4 morcovi, 2 cepe, alte câteva legume rătăcite (vedeți în poze- puțină ridichie albă, 3 roșii cherry)

300 g de orez roșu (dar sunt convinsă că orice fel de orez e la fel de bun)

Ghimbir, sare, piper, paprica, curry, busuioc, chimen, ulei de măsline  (recomand să fie înlocuit cu ulei de cocos, dacă e posibil)

Pasul 1:    Am fiert morcovii și pieptul de pui. Le-am lăsat ulterior să se răcească puțin și le-am tăiat.

Pasul 2:  Am tăiat mărunt ceapa și celelalte legume, am pus orezul la fiert. Am tăiat și cele 2 portocale în bucățele mici.
În ceea ce privește legumele, cred că se mai pot adăuga și altele, după preferințe- ardei kapia, fasole verde…

2016-05-08 20.40.0720160508_165019

Pasul 3:  Am pus ceapa la călit. La momentul oportun, am adăugat în tigaie și restul de legume tăiate.

gusturi calatoare (15).jpg

Pasul 4: În același timp, m-am ocupat puțin de puiuț… L-am tăiat în fâșii, l-am stropit cu puțin ulei de măsline și apoi i-am făcut cunoștință cu sarea, piperul, busuiocul, paprica, curry-ul și cam 2 lingurițe de semințe de chimen și puțin ghimbir dat prin răzătoare. A fost chiar o idee bună să pun chimenul, deși nu sunt neapărat o fană a sa, a reușit să dea un gust foarte bun.  Peste puiul care își aștepta locul în tigaie, am mai pus și sucul de la cele 2 portocale, care deja se adunase în farfurie.

2016-05-08 20.41.162016-05-08 20.41.562016-05-08 20.47.362016-05-08 20.48.10

Pasul 5: După ce am considerat că legumele au fost suficient rumenite (ceapa începea să se ardă, dacă le-aș mai fi lăsat), le-am pus pe o farfurie, le-am asezonat și pe ele cu puțină sare și piper și le-am pus să aștepte.

Pasul 6:  Am pus la rumenit puiul și portocalele… Au stat cam 5-7 minute la foc mediu. Spre sfârșit am pus în tigaie și sucul de la jumătatea de limetă. (ceva suc de lămâie ar avea un efect asemănător)

20160508_172323.jpg

Pasul 7: Am amestecat orezul (peste care am mai pus un praf de curry) cu legumele și cu puiul și… aceasta a fost povestea mea delicioasă de azi. Poftă bună!

2016-05-08 20.49.04.jpg
Dacă aș găti-o încă o dată, aș fierbe mai puțin timp orezul, pentru că am senzația că l-am fiert prea mult (nu m-am uitat la ceas, ce e drept, l-am cam ignorat), aș folosi ulei de cocos sau chiar lapte de cocos, aș adăuga în amestecul de legume un ardei kapia.
Eeeei bine… și acesta a fost primul episod din ‚Gusturi călătoare’, un episod cu tentă asiatică. Sper să vă inspire experiența mea și să îmi spuneți dacă ați încercat-o și/sau îmbunătățit-o.
O  seară frumoasă și o săptămână productivă!

Keep it real. Keep it simple. 🙂

Alexa.

 

Un gând despre “1. Când puiul s-a întâlnit cu portocala.

Lasă un răspuns

