Ce naivi…

A început să plouă mărunt și rece, așa că ne-am ascuns în lacul cald și sărat și am înotat printre picăturile care se izbeau de suprafața lucioasă, ricoșând înapoi spre cer…dar nu prea mult, ci doar câțiva centimetri, suficient cât să producă unde pe suprafața nederanjată a lacului. Ce naivi și noi, credeam că nu ne vom uda de ploaie, dacă vom sta în apă! Ce naivi și noi, credeam că nu se va vedea cum ne stingem, dacă vom fi înconjurați de moarte! Ce naivi și noi, credeam că nu vom fi triști, dacă vom înțelege lacrimile!…

cenaivi

Tu crezi că eu sunt fericită și optimistă și crezi că am astfel totul. Fericirea ascunsă multora, inaccesibilă celor ce simt amarul zilelor. Dar ar fi timpul să reanalizezi, să recalculezi. Mi-ar fi plăcut să fi fost așa cum crezi tu că sunt. Să cred încă în binele absolut, să cred cu tot sufletul în oameni necunoscuți și cunoscuți, să am un suflet pur și ușor ca puful de plop. Am fost așa. Și mergeam cu ochii mari și umezi de inocență pe străzile Bucureștiului, printre oameni, la metrou, la facultate. Și credeam, în naivitatea mea, că și dacă voi purta ochelari de soare voi bloca cea mai importantă cale de comunicare cu cei din jur, lucrul acesta fiind lipsit de respect și considerație față de ei și la urma urmei, față de mine însămi. Credeam că pot, cu ajutorul ochilor, să pătrund în suflete și să găsesc valorile comune ale acestora, să le cresc și să le pun la rădăcina ființei mele. Ce naivă și eu, credeam că dacă eu îmi pun sufletul pe tavă, relațiile inter-umane sunt o autoservire de pe litoral! Dar ele sunt de fapt un birt frecventat de poeți eșuați, milionari adulteri și mediocrii de succes.

Haide să mergem în apă să înotăm, să dăm sarea lacrimilor și a sudorii jos de pe piele. Am obosit. Haide să plutim între apa sărată a lacului de lacrimi și cea dulce a norilor. Furtuna poate veni oricând de după acei munți. Haide să înotăm printre picături, chiar dacă ne sar apoi pe obraji. Ce naivi și noi, credem că știm să înotăm în viață, dacă ne-am tot înecat cu amar…

 

 

Lasă un răspuns

